Vilkår for bruk - prismatch

Selskapsinformasjon, heretter kalt “oss” “vår” eller “vi”

  • Prismach AS
  • Fjordgata 1, 7010 Trondheim
  • Orgnr.: 931 884 182
  • Epost: Kunde@prismatch.no
  • Tjeneste: Prismatch Pluss
  1. Parter
    • I denne avtalen vil du som benytter vår tjeneste bli kalt “du” eller “deg” enten du er privatperson eller bedrift.
    • Når du benytter vår tjeneste, godtar du disse vilkårene.

1. Formål Denne avtalen dekker vilkårene for bruk av den digitale tjenesten «Prismatch Pluss» levert av Selskapet til Forbrukeren.

2. Tjenesten Prismatch Pluss er en digital tjeneste som gir Forbrukeren muligheten til å få rådgivning fra Prismatch.

Tjenesten er en rådgivende tjeneste som tilbyr forbruker en løpende anbefalning over hvilke tjenester forbrukeren burde ha til enhver tid.

Tjenestene vi anbefaler er strøm, telefoni, bank og forsikring. Forbrukeren mottar en anbefalning fra oss etter avtalt intervall (Normalt hver 1 eller 3 måned), eller tidligere om det er nødvendig.

3. Betaling Forbrukeren skal betale et månedlig gebyr på 49 eller 69 NOK for tilgang til Prismatch Pluss. Tjenesten har normalt en avtaletid på 3, 6 eller 12 måneder og kunden betaler enten per måned eller hele beløpet med en gang.

4. Varighet Denne avtalen er gyldig fra dato avtalen signeres mellom partene og løper til den sies opp. Etter sluttdatoen vil avtalen automatisk fornyes hver måned, med mindre den blir sagt opp av en av partene.

5. Angrerett I samsvar med angrerettloven har Forbrukeren rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter inngåelse av denne avtalen. Hvis Forbrukeren ønsker å benytte seg av sin angrerett, må en skriftlig melding sendes til Selskapet innen den angitte fristen på kunde@prismatch.no

6. Oppsigelse Både Selskapet og Forbrukeren kan si opp denne avtalen med 30 dagers varsel.

Oppsigelse i bindingstid medfører bruddgebyr, bruddgebyr er antall måneder x månedsbeløpe som gjenstår i avtalen.

7. Personvern Selskapet vil behandle personlige data i samsvar med gjeldende personvernlovgivning i Norge. Dette er beskrevet i denne fanen.

8. Tvister Eventuelle tvister mellom Selskapet og Forbrukeren skal søkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke er mulig, skal tvisten avgjøres i en norsk domstol, herunder i Trøndelag.

9. Endringer Endringer i denne avtalen kan kun gjøres skriftlig og med samtykke fra begge parter.

10. Ansvarafraskrivelse
Prismatch Pluss jobber tilenhver tid for å finne det som passer kunden best. Selskapet er uavhengig og samarbeider ikke med noen leverandører som tilbyr tjenester til forbruker.

Avtalene selskapet tilbyr er gjort basert på innhentet informasjon fra kunden, for å kan tilby et bedre tilbud. Hvis det er markedsmessige endringer, eller endringer hos leverandører som Prismatch ikke kjenner til, kan ikke Prismatch holdes ansvarlig for evt påvirkning hos kunde.

Prismatch kan ikke påvirke leverandørene og prising på avtaler, derfor oppdaterer vi løpende våre anbefalninger og oppfordrer kunden til å følge våre handlingsoppfordirnger.

11. Fornøydhetsgaranti

  1. Introduksjon av Garantien:
    • Prismatch er forpliktet til å tilby de beste avtalene markedet kan tilby på salgstidspunktet. Derfor tilbyr vi en fornøyelsesgaranti til alle våre kunder.
    • Siden vi er en uavhengig part, jobber vi hele tiden med å ufordre markedet på vegne av kunden.
  2. Omfang av Garantien:
    • Garantien sikrer at våre tjenester vil oppfylle de avtalte standardene og forventningene som er angitt ved kontraktsinngåelsen, og basert på hva kunden har gitt oss av informasjon.
  3. Forbehold ved Feilinformasjon:
    • Denne garantien er gyldig forutsatt at all informasjon og data gitt av kunden er korrekt og fullstendig. Prismatch er ikke ansvarlig for problemer eller mangler som oppstår på grunn av feilaktig eller ufullstendig informasjon gitt av kunden på tidspunkt kundeforholdet ble inngått.
  4. Kundens Ansvar:
    • Det er kundens ansvar å gi nøyaktig og oppdatert informasjon relatert til deres behov og forretningskrav.
  5. Prosedyre for Garantikrav:
    • Kunder som ønsker å benytte seg av fornøyelsesgarantien, må kontakte Prismatch innen 2 måneder etter tjenesteleveransen.
  6. Løsning og Kompensasjon:
    • Ved gyldige garantikrav fra kunde vil Prismatch tilby passende løsninger, som kan inkludere tjenesteforbedringer, omlevering av tjenesten, eller annen kompensasjon etter Prismatch skjønn basert på den individuelle situasjon.
  7. Sluttbestemmelser:
    • Vårt mål er din tilfredshet, og vi streber etter å levere tjenester av høyeste kvalitet tilpasset dine unike forretningsbehov. Vi er stolt uavhengig og jobber for kundene.

12. Kredittsjekk

Du som kunde samtykker herved til at Prismatch AS og Riverty som eier fordringene til Prismatch kan innhente kredittopplysninger om deg fra et kredittopplysningsbyrå. Som kunde forstår du at opplysningene vil bli brukt for å vurdere min kredittverdighet i forbindelse med kjøp av tjenesten(e) beskrevet ovenfor.

Som kunde bekrefter du at informasjonen som er gitt er korrekt, og du forstår at feilaktig eller ufullstendig informasjon kan føre til avslag på min forespørsel om tjenesten(e).

 Vilkår for bruk av Prismatch sine tjenester

Kjøpsvilkår av Prismatch PLUSS ligger i bunn av denne fanen

 

For bruk av data og våre leverandørtjenester gjelder følgende vilkår:

Selskapsinformasjon, heretter kalt “oss” “vår” eller “vi”

  1. Parter
    • I denne avtalen vil du som benytter vår tjeneste bli kalt “du” eller “deg” enten du er privatperson eller bedrift.
    • Når du benytter vår tjeneste, godtar du disse vilkårene.
  2. Samtykke for bruk
    • Du samtykker for bruk av denne tjenesten ved å bekrefte samtykk via SMS, eller ved å aktivt benytte våre tjenester via www.prismatch.no
    • Du bekrefter at du oppgir riktig informasjon til enhver tid.
  3. Tjenesten
    • Gjennom vår tjeneste vil du få tilbud fra flere tredjeparter, enten via telefon, mail eller SMS.
  4. Personvern
  5. Forventninger fra deg
    • For å benytte deg av tjenesten må du være myndig (over 18 år).
    • Du som bruker er ansvarlig for at det forespørselen inneholder er i samsvar med vilkårene, forskrifter og lover. Brukeren er ansvarlig for at innholdet ikke krenker rettighetene til tredjepart. Det kan anses som krenkende og ulovlig.
    • Det er ikke lov å benytte www.prismatch.no til andre formål eller sammenhenger en til vårt formål. Formålet er at du som forbruker legger igjen en henvendelse for å motta et eller flere tilbud gjennom Prismatch.no.
    • Som bruker av tjenesten fraskriver du deg retten til intern reservasjon hos tredjepart. Dvs du samtykker å bli kontaktet fra en leverandør har intern reservert deg hos.
  6. Endringer
    • Prismatch.no kan endre vilkårene og tjenestens innhold og funksjon.
    • Du er innforstått med at endringer kan skje, og ved å fortsette å benytte vår tjeneste godtar du dette.
  7. Ansvarsbegrensning
    • Vi tar forbehold om at tjenesten kan inneholde feil, og dette er du som bruker innforstått med.
    • Metapro AS fraskriver seg ansvaret i sin helhet om det legges inn feil persondata eller at noen utgir seg for å være noen andre enn seg selv.
    • Du som forbruker samtykker til å bli kontaktet på telefon av oss og/eller tredjepart, selv om du er reservert i reservasjonsregisteret og eventuelt intern reservert hos en leverandør hos oss.
    • Vi og våre ansatte er ikke ansvarlig for tap eller skade, verken direkte eller indirekte, som måtte skje på grunn av bruken din av tjenesten. Bruk av tjenesten er på eget ansvar, og vi fraskriver oss skade ansvar i sin helhet under bruk av tjenesten og mellom deg og tredjepartene.
  8. Lovvalg, klage og tvisteløsning
    • Vi er ikke forpliktet til å involveres i eventuell konflikt eller tvist med andre brukere, tredjeparter.
    • Brukervilkårene er underlagt norsk rett, ved en rettslig tvist skal dette løses iTrøndelag tingrett.
  9. Kontaktinformasjon

 

Personvern

Metapro AS følger reglene om databeskyttelse, gjennom personvernforordningen (General Data Protection Regulation, GDPR).De personopplysningene som du oppgir er hva leverandørene trenger for å ha muligheten til å gi deg tilbud som er relevant, basert på det som er dine behov.

Personopplysningene brukes ikke til noe annet enn å gi deg relevante tilbud, Metapro AS behandler navn og telefonnummer.

For å levere brukeren tjenesten som ønsket, videreformidler eller overlater Metapro AS personopplysningene dine til tredjeparter som det inngås avtale eller oppfølging med. Du blir informert om hvilke tredjeparter som får disse opplysningene.

Du får vanligvis tilbud gjennom telefon, e-post eller SMS innen 30 dager. Hvis du ønsker å slette din forespørsel, så kan du gjøre det ved å sende en e-post til: kunde@prismatch.no.

De samarbeidspartnerne vi har samarbeid med, samtykker at de ikke skal benytte persondataene til annet enn det formål som er allerede nevnt. Tredjepartene kan derfor ikke ha lov til å sende deg nyhetsbrev, uten din godkjennelse.

 

Bekreftelse og verifikasjon

Vi sender deg en e-post kun etter du har lagt igjen en forespørsel. Denne e-posten er en bekreftelse på at prosessen av skjemaet fungerte som det skulle.

E-posten inneholder også en liste over de aktuelle leverandørene i vår nåværende leverandørportefølje i Metapro AS. Vi oppfordrer deg til å sjekke søppelpost hvis du har problemer med å motta e-post på vanlig innboks.

Oppbevaring av personopplysninger

Metapro AS oppbevarer dine personopplysninger med en maksimumstid på fem år. Normalt vil personopplysningene bli slettet innenfor en kortere periode.

Trekke tilbake samtykket

Ønsker du å trekke samtykket for at tredjeparter og Metapro AS som tredjepart kan ta kontakt med deg, kan du kontakte oss på kunde@prismatch.no, eller si opp via mailen du mottar.

Beskyttelse av dine data

Metapro AS opererer som en proffesjonell part, herunder med sikkerhetstiltak og systemet som lagrer din data sikkert iht gjeldende regelverk.

Innsikt og sletting

Personopplysningsloven sier at du har din fulle rett til å få vite de opplysningene vi i Metapro AS har om deg. På henvendelse vil du motta dette, samt mulighet for at vi sletter data om deg om det er ønskelig.

Klage til Datatilsynet

Ønsker du som bruker av denne tjenesten klage på oss eller har andre henvedelser, kan dette gjøres til Datatilbynet. Kontaktinformasjon finnes hos www.datatilsynet.no

 

 

 Kjøpsvilkår for bruk av Prismatch PLUSS.

 

Selskapsinformasjon, heretter kalt “oss” “vår” eller “vi”

  1. Parter
    • I denne avtalen vil du som benytter vår tjeneste bli kalt “du” eller “deg” enten du er privatperson eller bedrift.
    • Når du benytter vår tjeneste, godtar du disse vilkårene.

1. Formål Denne avtalen dekker vilkårene for bruk av den digitale tjenesten «Prismatch Pluss» levert av Selskapet til Forbrukeren.

 

2. Tjenesten Prismatch Pluss er en digital tjeneste som gir Forbrukeren muligheten til å få rådgivning fra Prismatch.

Tjenesten er en rådgivende tjeneste som tilbyr forbruker en løpende anbefalning over hvilke tjenester forbrukeren burde ha til enhver tid.

Tjenestene vi anbefaler er strøm, telefoni, bank og forsikring. Forbrukeren mottar en anbefalning fra oss hver 6 mnd, eller tidligere om det er nødvendig.

Vi kan ikke garantere at vi tilbyr de beste tjenestene, men selskapet gjør sitt ytterste for å til enhvertid være ledende.

 

3. Betaling Forbrukeren skal betale et månedlig gebyr på 99 NOK for tilgang til Prismatch Pluss. Forbukeren betaler enten for 6 mnd eller 3 mnd forskuddsvis.

 

4. Varighet Denne avtalen er gyldig fra dato avtalen signeres mellom partene og løper til den sies opp. Etter sluttdatoen vil avtalen automatisk fornyes hver måned, med mindre den blir sagt opp av en av partene.

 

5. Angrerett I samsvar med angrerettloven har Forbrukeren rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter inngåelse av denne avtalen. Hvis Forbrukeren ønsker å benytte seg av sin angrerett, må en skriftlig melding sendes til Selskapet innen den angitte fristen på kunde@prismatch.no

 

6. Oppsigelse Både Selskapet og Forbrukeren kan si opp denne avtalen med 30 dagers varsel.

 

7. Personvern Selskapet vil behandle personlige data i samsvar med gjeldende personvernlovgivning i Norge. Dette er beskrevet i denne fanen.

 

8. Tvister Eventuelle tvister mellom Selskapet og Forbrukeren skal søkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke er mulig, skal tvisten avgjøres i en norsk domstol, herunder i Trøndelag.

 

9. Endringer Endringer i denne avtalen kan kun gjøres skriftlig og med samtykke fra begge parter.