Vilkår for bedriftskunder

Selskapsinformasjon
Heretter kalt “oss”, “vår” eller “vi”:
Prismatch AS
Brattørgata 6, 7010 Trondheim
Orgnr.: 931 884 182
E-post: kunde@prismatch.no
Tjeneste: Prismatch Pluss

Parter
I denne avtalen vil du som benytter vår tjeneste bli omtalt som «du», «kunde» eller «deg», enten du er privatperson eller bedrift.
Når du benytter vår tjeneste, godtar du disse vilkårene.

1. Formål og samtykke
Når du benytter deg av denne avtalen, godtar du vilkårene og bekrefter at informasjonen du har oppgitt er korrekt.
Denne avtalen dekker vilkårene for bruk av tjenesten «Prismatch Pluss».

2. Tjenesten
Prismatch Pluss er en tjeneste som gir kunden anbefalinger og innkjøpshjelp. Prismatch forsøker også å sende forhandlingsforespørsel i form av beskjed direkte med dine leverandører innen bank, forsikring, telekom og regnskap, basert på informasjon som er sendt inn.

Innkjøpshjelpen kan benyttes tre ganger per kalenderår, og forespørselen må sendes til kunde@prismatch.no.

Kunden er selv ansvarlig for å fylle ut leverandørskjema og sende inn fakturakopi, hvis kunden velger og ikke sende dette inn er det ikke grunn for å heve avtalen.

Prismatch AS er ikke en autorisert finans- eller forsikringsrådgiver, og vi gir derfor ikke spesifikke finansielle eller forsikringstekniske råd, men henviser til autoriserte parter og oppfordrer leverandøren til å kontakte kunden.

3. Betaling
Kunde skal betale et årlig beløp for tilgang til Prismatch Pluss, ordinær pris er kr 5990 ,- eks mva for SMB segmentet. Hvis kampanjepris er avtalt, så er den prisen gjeldende første året.

Avtalen fornyes automatisk hvis den ikke sies opp minst én måned før fornyelsesdato, som er 12 måneder etter avtaleinngåelse. Ordinær pris på kr 5990,- eks mva gjelder ved fornyelse om ikke annet er avtalt skriftlig mellom partene. Faktura har 14 dagers forfall og sendes via EHF eller e-post.

4. Oppsigelse
Tjenesten har ingen oppsigelsestid, men avtalen fornyes automatisk etter 12 måneder hvis den ikke sies opp minst én måned før den utgår.

5. Personvern
Selskapet vil behandle personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlovgivning i Norge. Dette er nærmere beskrevet i personvernkapitlet nedenfor.

6. Tvister
Eventuelle tvister mellom selskapet og leverandøren skal søkes løst i minnelighet. Dersom dette ikke er mulig, skal tvisten avgjøres ved en norsk domstol, herunder i Trøndelag.

7. Endringer
Endringer i denne avtalen kan utføres ensidig av leverandøren.
Dersom endringene gjelder avtaletid, pris eller vesentlige produktendringer, vil du bli informert.

8. Ansvarsfraskrivelse
Dersom det oppstår markedsendringer eller endringer hos leverandører som vi ikke er kjent med, kan ikke Prismatch holdes ansvarlig for eventuelle konsekvenser for kunden. Kunden kan heller ikke kreve erstatning eller oppreisning fra Prismatch. Det samme gjelder også hvis kunden mener Prismatch har utgitt feilaktig informasjon, eller kontaktet en leverandør uten samtykke.

Vi utfører dialog, estimater og prosesser for kunder basert på markedsmuligheter. Dataene vi benytter er fullt transparente og referanser er tilgjengelige i kalkulatoren eller tilbudet. Estimater kan avvike, og Prismatch skal holdes skadesløs ved av enhver art og tilfelle.

9. Kontakt med tredjeparter
Vi kontakter selskapene du har oppgitt via fullmakt for å forsøke forhandle en bedre pris. Hvis kontaktpunktet til leverandør er stengt, vil vi anse dette som et avvik men ikke et avvik som er grunnlag for å si opp avtalen. Som kompenserende tiltak i disse tilfellene, finner vi en avtale som med garanti er bedre enn den leverandøren tilbyr.

For å sikre korrekt kommunikasjon gjennomfører vi interne rutiner for å sjekke kontaktpunktene.
Prismatch innhenter også tilbud på tjenestene til kunden, og deler nødvendig preferanse og kontaktinformasjon for at kunden kan motta mot tilbudene og sammenligne selv.
Prismatch sender dette til våre partnere på de forskjellige tjenester.

Dette samtykker kunden til eksplisitt i egen avhuking på innsending av informasjon, som også går via 2 faktor autorisering.

10. Samtykke og forhandling med tredjepart
Vi tar utgangspunkt i at informasjonen du har gitt oss er korrekt. Vi tar forbehold om at kontaktpunkter kan endres, og at forespørselen derfor ikke når frem. Vi benytter kontaktskjemaene tilgjengelig på leverandørenes nettsider om nødvendig. Du er selv ansvarlig for at riktig informasjon registres.

Hvis du ikke hører noe fra leverandøren eller forespørselen ikke når frem, vil vi forsøke å sette deg i kontakt med en ny leverandør som kompenserende tiltak.
Noen leverandører velger og ikke besvare våre henvendelser grunnet forskjellige grunner, vi kan ikke holdes ansvarlig hvis en leverandør ikke velger å gi bedre pris til kunden, som i noen tilfeller skjer. Det er ikke grunnlag for å heve denne avtalen.

11. Prisgaranti

Innsending av dokumentasjon
For å benytte prisgarantien, må kunden sende inn sin faktura og vilkår fra avtaleperioden for eksisterende tjenester til kunde@prismatch.no tidligst 12 måneder etter avtaleinngåelse, og garantien må varsles innen 12 måneder for å gjøres gjeldende. Formålet er at Prismatch sammenligner kundens nåværende vilkår med våre tilbydere / resultater fra vår prosess for å redegjøre besparelsen.
Kunden må selv ta ansvar for å samtykke til å innhente samtlige tilbud, Prismatch kan ikke ansvarliggjøre om kunden ikke velger og oppgi leverandører eller innhente tilbud.

Vurdering av vilkår og resultat
Prisgarantien gjelder under forutsetning av at vi og kunden sammenligner resultater fra kundens nåværende leverandør, eller og tilbud/våre forslag med minst én av kundens eksisterende avtaler på tidspunktet for denne avtaleinngåelsen. Dersom ingen av våre forhandlinger eller tilsendte forslag fra oss/partner resulterer i et rimeligere alternativ for enten bank, forsikring, strøm, telefoni eller regnskap, kan kunden benytte prisgarantien og oppheve avtalen uten ytterligere kostnader.
Hvis Prismatch sine partnertilbud og, eller resultater etter forhandling på minimum en tjenestene Prismatch tilbyr gir kunden bedre pris for tilsvarende produkt, kan ikke kunden kreve garanti.

Selve prisen på tjenesten til Prismatch skal ikke være en del av medregningen i garantien og beregningen, prisen for tjensten er kostnaden for å utføre arbeidet med å innhente tilbud, kontakte nåværende leverandører hos kude, og finne pris på innkjøp og følge opp kunden i avtaleperioden.

Gyldighetsperiode
Prisgarantien gjelder kun i det første året som kunde og er betinget av at kunden har fulgt vår prosess og gjennomført kundereisen i henhold til beskrivelsen som er tilsendt på e-post.

Forutsetninger for garantien
For å kunne benytte garantien, må kunden:
– Ha sendt inn en komplett liste over sine leverandører i samsvar med våre instruksjoner.
– Aktivt ha valgt å motta tilbud fra våre partnere med sikte på å sikre en bedre avtale.

Ansvarsbegrensning
Prisgarantien forutsetter at kunden har fulgt alle instruksjoner og prosesser som angitt av oss. Manglende etterlevelse kan medføre bortfall av garantien.

Ved spørsmål eller behov for ytterligere avklaringer, ta kontakt med oss på kunde@prismatch.no.

12. Prisjustering
Tjenestene justeres i henhold til indeksering basert på SSBs oppdaterte tall. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene årlig basert på markedsutvikling, valutakurser eller kostnadsøkninger knyttet til tjenesteleveransen. Prisendringer varsles skriftlig minst 30 dager før de trer i kraft.tlig varsel til kunden

13. Privat abonnement

Hvis du gjennom ditt bedriftsabonnement benytter den private tjenesten, samtykker du til vilkår for bruk som privatperson. Se https://prismatch.no/vilkar-for-privat/

Dette opplyses også om i samtalen med bedriftsrådgiver.


Personvernerklæring for Prismatch AS

Prismatch AS (heretter omtalt som «Selskapet») er forpliktet til å beskytte ditt personvern og ivareta dine rettigheter i samsvar med personvernforordningen (General Data Protection Regulation, GDPR). Denne personvernerklæringen beskriver hvordan vi samler inn, bruker, oppbevarer og beskytter dine personopplysninger, samt hvilke rettigheter du har i forbindelse med disse opplysningene.

1. Formål med behandling av personopplysninger
Vi behandler dine personopplysninger for å kunne tilby deg relevante og skreddersydde tjenester basert på dine behov og preferanser. All behandling av personopplysninger skjer på en lovlig, rettferdig og gjennomsiktig måte i samsvar med gjeldende lovgivning.

2. Innsamlede opplysninger
Vi samler inn følgende personopplysninger:

  • Navn
  • E-postadresse
  • Telefonnummer
  • Adresse
  • Personnummer (Gjelder kun privatpersoner)
  • Organisasjonsnummer
  • Nåværende leverandører
  • Preferanser på tjenester

3. Formål med behandlingen
De innsamlede opplysningene brukes utelukkende for å tilby deg relevante tjenester tilpasset dine behov og preferanser.

4. Behandlingsgrunnlag
Behandlingen av dine personopplysninger er basert på ditt samtykke, som du gir ved å oppgi dine opplysninger for å motta tjenester fra oss og våre partnere. Samtykke kan når som helst trekkes tilbake (se seksjon 10).

5. Behandling av personopplysninger ved forhandlinger og fakturering
Når vi forhandler med en tredjepart på dine vegne, bruker vi ditt navn og e-post for å sikre korrekt og relevant kommunikasjon. Ved fakturering benytter vi dine opplysninger for korrekt behandling av fakturaer og tilpasning av tjenestene etter dine behov. Alle opplysninger behandles konfidensielt og deles kun med betrodde samarbeidspartnere som overholder våre strenge krav til databeskyttelse.

6. Videreformidling av personopplysninger
For å levere de tjenestene du har etterspurt, kan vi videreformidle dine personopplysninger til tredjeparter som vi har avtale med. Dette inkluderer leverandører og samarbeidspartnere som bistår oss med å tilby våre tjenester. Du vil bli informert om hvilke tredjeparter som mottar dine opplysninger. Vi sikrer at de forplikter seg til å bruke opplysningene kun til de formålene som er angitt i denne erklæringen.

7. Samarbeidspartnere og bruk av personopplysninger
Våre samarbeidspartnere har forpliktet seg til å bruke dine personopplysninger kun til de formål som er avtalt, og har ikke lov til å sende deg markedsføringsmateriell uten ditt uttrykkelige samtykke. Vi sikrer at alle våre samarbeidspartnere overholder gjeldende personvernregler og har implementert nødvendige tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte dine opplysninger.

8. Oppbevaring av personopplysninger
Vi oppbevarer dine personopplysninger kun så lenge det er nødvendig for formålene de ble samlet inn for, og maksimalt i fem år, med mindre kortere oppbevaringstid er tilstrekkelig. Når opplysningene ikke lenger er nødvendige, slettes de med mindre loven krever annen oppbevaringstid. Vi har implementert interne retningslinjer for å sikre korrekt oppbevaring og sletting i samsvar med GDPR.

9. Innsikt og sletting
Du har rett til å få innsyn i de personopplysningene vi har om deg. Du kan når som helst be om innsyn eller få slettet opplysningene ved å kontakte oss på kunde@prismatch.no. Med mindre vi har en lovpålagt plikt til å beholde dem, vil vi slette dine opplysninger uten unødig forsinkelse. Vi svarer normalt innen en måned fra mottak av forespørselen.

10. Tilbakekalling av samtykke
Du kan når som helst trekke tilbake samtykket ditt ved å sende en e-post til kunde@prismatch.no eller følge instruksjonene i kommunikasjonen du mottar fra oss. Tilbakekalling av samtykke vil ikke påvirke lovligheten av behandlingen som fant sted før samtykket ble trukket tilbake.

11. Beskyttelse av dine data
Vi er forpliktet til å beskytte dine personopplysninger og har robuste sikkerhetstiltak på plass for å sikre at opplysningene dine lagres trygt og behandles i samsvar med gjeldende regelverk. Dette inkluderer brannmurer, kryptering og tilgangskontroller. Vi gjennomfører jevnlige sikkerhetsvurderinger og oppdaterer sikkerhetstiltakene våre for å møte nye trusler.

12. Overføring av personopplysninger til tredjepartsland
Prismatch AS bruker systemer som kan ha servere lokalisert i tredjepartsland, inkludert USA. For å sikre at dine opplysninger er beskyttet ved overføring til tredjepartsland, benytter vi EU-kommisjonens godkjente Standard Contractual Clauses (SCCs). Disse klausulene forplikter mottakerne til å beskytte dine personopplysninger på samme nivå som innenfor EU/EØS.

13. Klage til Datatilsynet
Dersom du har bekymringer eller klager på vår behandling av dine personopplysninger, kan du kontakte Datatilsynet, tilsynsmyndigheten for personvern i Norge. Du finner kontaktinformasjon på www.datatilsynet.no. Vi oppfordrer deg til å kontakte oss først slik at vi kan forsøke å løse eventuelle problemer direkte. Hvis du ikke er fornøyd med vår respons, har du rett til å sende en formell klage til Datatilsynet.